Nuffnang Ads

June 30, 2014

tak pernah hargai ??


assalamualaikum..

kali ketiga update hari ni. rajin sangat kan. aku sebenarnye hmmm tah.
aku rase kosong. aku jadik tak tau ape patut aku buat. aku makin takde ati. hmmmm.
dari aku buat benda bukan bukan better aku update blog kan. so lupe la kejap ape masalah aku tu.
roomate semua dah tidur. aku ni suke tidur waktu diorang berjage. bile aku nak berjage
diorang dah nak tidur. tu yang kalah tu. pantang nampak orang lain tidur, aku
pun sibuk nak tidur jugak. huhuhu.

sebenarnye aku duk termenung dari tadi. keje depan mate tapi cam blur
je nak buat ape. tibe tibe terfikir pasal banyak benda. normal manusia tak pernah puas
dengan ape yang kite ade kan. sibuk nak benda yang takde. bile benda yang ade dah hilang baru
sibuk nak mencari, nak hargai. ye itu situasi aku. kadang bile aku fed up dengan ape aku
buat, aku terfikir nape mesti aku paksa diri? tapi bile fikirkan balik, semua orang kat sekeliling aku
baik baik. aku ade mak abah yang selalu fikirkan aku, adik beradik yang saling
mengingatkan, kawan kawan yang baik, ceria, tak lokek ape ape, ade dia yang selalu ade dengan
aku. tak sepatutnye aku nak macam macam kan. ape lagi la yang aku nak. aku patut
bersyukur hidup aku ok compare dengan orang lain dekat luar sana.

ye kadang aku ni anak yang pentingkan diri sendiri. aku nak dapatkan ape
yang aku nak tanpa fikir mak abah susah payah nak bina hidup. aku suke membazir 
abah tu yang memang ade duit pun still berjimat. kadang aku marah bile abah terlalu berjimat
walhal aku sendiri tau abah buat semua tu untuk kitorang adik beradik. kalau abah tak
buat semua tu, entah ape jadi kat kitorang. abah buat untuk kesenangan kitorang. dia pernah hidup
susah thats why dia sentiase berfikir untuk mase akan datang. aku harap sangat aku tak
lupe semua ni. moge aku diberi mase untuk balas semua jasa jasa mak abah.

kawan? adat la bukan semua kawan akan bantu kite kan. ade
kawan yang betul betul baik, lansung tak berkire, saling mengingatkan, tak lokek ilmu
and ade jugak yang gunekan kite untuk kepentingan sendiri je. aku dah pernah lalui semua ni berkali
kali. kadang fed up rase malas nak berkawan tapi aku cube positif memandangkan aku pun
bukan kawan yang baik. lagipun gile la aku kalau tak berkawan. jenis aku yang memang tak boleh
hidup sorang sorang. nak jugak berteman kalau buat pape.

dia? ermm. ade positif ade negatif. dia selalu ade. selalu layan
je ape aku nak, ape aku mintak tolong. tapi suke sangat bagi aku marah. suke buat
aku marah dia. pastu bile aku marah duk gelak gelak. pressure i tau. hahaha aku tau dia baik
oh please kalau bace jangan perasan cume aku yang kadang tak hargai. kadang ke??
huhu. same la dengan dia pun. situasi fair and square. aku buat salah dia pun buat. aku suke
mengungkit dia tak. tapi suke buat benda yang aku tak suke. oh maybe jugak sebab banyak benda
yang aku tak suke sebanarnye. huehuehue. malas cakap banyak pasal dia. heehehe

ok sebenarnye dah basah tilam aku ni duk nangis dari tadi.
serius rindu sangat nak balik rumah. nak jumpe mak abah. aku ni camni la kalau
dah rindu sangat. moh nangis beriye. dulu pun pernah sampai roomate aku takut tengok aku nangis
selok sangat. orang pahang je faham ape aku cakap tu. heeee.

dah malas. nak tidur. thanks to group whatsapp Mujahidah Solehah
yang menceriakan aku. air mata mengalir tapi duk tergelak gelak. mesti orang ingat aku gile.
huhu. dah ngantuk. ok by





Thanks for reading =)

No comments: