Nuffnang Ads

August 9, 2015

panas hati



hati tengah panas sekarang ni. sakit hati. menyampah.
bengang. sebab aku bengang tapi tak dapat nak lepaskan marah aku ni, aku
buat entry baru. motif sangat. kan.

kadang aku terfikir. aku macam ada dua personaliti
yang sangat berbeza. yes aku hot tempered. pantang salah sikit aku
naik angin. tapi itu dulu. selaras dengan umur yang makin meningkat, tibe tibe sifat panas
tu macam hilang. tak semua tapi jauh beza dari dulu. kalau dulu aku sakit hati aku
boleh mengamuk tapi sekarang aku prefer untuk diam. dulu pun aku bengang aku diam
tapi selalu meletup jugak la. tapi sekarang buatlah pape pun. aku ignore
je. terlalu fikir positif pulak. dah terbalik kau kenapa nabila. hidup
ni kan jumpa macam macam jenis perangai. sometimes ada yang nak perli
perli aku, semua aku anggap positif. maksudnye aku tak rase kena perli pun. sampai la kawan
aku tanya aku tak terasa ke and then aku tanya balik "kenape nak terasa??".
sebab semuanya aku terima sebagai satu gurauan. mesti tak percaya kan aku tiba tiba
jadik baik? hahahaha but yes.

aku start perasan aku berubah macam ni bila dah masuk degree ni la. aku jumpa orang baru, environment baru, in which aku tak kenal sape sape. as for me, alhamdulillah. aku suka aku macam ni. aku memang kalau boleh nak hilangkan sifat panas baran aku tu. aku tak pura pura hokeh. sape yang kenal aku dulu mesti tak percaya tapi aku kenal diri aku sendiri. aku ok dengan semua orang. walaupun sangat sangat mustahil untuk jadi ok sepanjang masa, tapi aku boleh cakap aku takde masalah dengan sape sape sampai sekarang. walaupun banyak benda tak memuaskan hati tapi aku ok aje. bagi aku, takpe biar orang buat kita, jangan kite buat orang. lansung tak bawak ke hati. seriously, hidup jadi happy. takde masalah. selain masalah assigment berlambak. huuuuuu.

tapi dah sem 3 sekarang ni means aku dah mengadap
semua ni dalam setahun setengah. tak la lama mane tapi lame la jugak kan
bagi aku. aku dah makin muak dengan perangai sesetengah orang. tapi selagi tak
menganggu aku, aku ok. tapi bila babitkan aku tak pasal pasal, eh ofcourse la aku marah. ingat
aku malaikat? before this aku prefer diam sebab aku percaya dengan tak banyak bercakap,
possibility untuk menyakitkan hati orang lain tu kurang. tapi ada jugak sesetengah
manusia yang kadang macam sengaja cabar sabar aku ni. memanglah aku tak
baik mana tapi kalau aku tak usik korang, kenapa nak cucuk cucuk aku ni. tak pernah tengok
lagi aku naik angin kan? so better not. nanti nyesal. kihkihkih.

tapi berbeza dengan roomate aku. haha. nanti aku
buat lah satu entry pasal dia kot. sebab perangai dia mengalahkan adik aku.
peeeeennaaaaat nak layan. so selalunya aku biarkan je dia bercakap sorang sorang. ye weh.
terlalu banyak sangat bercakap. tak reti diam. kihkihkih. selalu je dia pakse aku
dengar cerita. dengar jela. last last aku membebel ke dia jugak. hihi.
dah la. bye!





Thanks for reading =)

No comments: