Nuffnang Ads

August 5, 2011

bila hatiku berdetik...



ku lemparkan kepercayaan...
namun ku sambut hanyalah penderitaan...
kesal...
mungkin...
bila tiada yg menghargai...
hati tergores...
berdarah luka...
dalam....
namun aku yg merasa...
yg lain hanya butakan mata...
aku yg merana...
yg lain hanya ketawa...
mana janji...
janji yg dipegang saat semuanya hilang...
mana kata-kata...
kata-kata yg diucap saat aku kecewa..
mana...
luput sudah mungkin...
mungkin hanya pura-pura...
keikhlasan tiada...
apakan daya...
bila disebut diungkit...
aku yang lebih terasa..
aku yg diherdik ditengking sesuka rasa...
walau ia bukan salahku...
mana kasihmu...
mana kau campakkan kepercayaanku...
kepentingan...
bukan lagi pada aku...
hatiku...
dipandang sepi...
tidak perlu dibelai...
tidak perlu dijaga...
perasaanku...
dibiar terluka...
dibiar kecewa...
tak usah difikirkan...
aku insan yg tidak memahami...
aku insan yg selalu mempertikaikan...
aku insan yg selalu prejudis..
aku insan yg kau campak tepi...
namun, kau juga begitu...
aku gagal memahami...
di mana letaknya aku...
bukan hanya tidak di hati...
tidak juga di fikiran..
pasrah meski terluka...
yg mampu....


BIARKAN......


p/s :
jika ini kegembiraanmu,
pergilah...
bahagiamu di situ...
aku tak tega...
aku rela kau bahagia...




Thanks for reading =)

2 comments:

Jay said...

sejauh mana kau berlari,
tidak akan selesai masalahmu itu.
setiap manusia pernah,pasti melalui seperti yang kau alami sekrang,cuma cara dan tekanan pada diri itu sahaja berlainan.
jika kau ingin lepaskan semua masalah itu,berdoalah kepada allah,buatlah solat istikhara untuk meminta petunjuk dari allah....insyallah semua masalah mu akan selesai.perasaaan mu akan lebih tenang...hanya satu pesanku..sabarlah...sesungguhnya allah sentiasa bersama orang-orang yang bersabar..ku iring doa buatmu agar kau lebih tenang dan semoga kau dirahmati allah..

Nabila Shamsudin said...

thanks jay... mmg berat tp nabila akn cube...